Neushoornbaby, Paragliden en Mountainflight! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sandra Buijing - WaarBenJij.nu Neushoornbaby, Paragliden en Mountainflight! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sandra Buijing - WaarBenJij.nu

Neushoornbaby, Paragliden en Mountainflight!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 November 2008 | Nepal, Kathmandu

We zijn nu bijna twee weken in Nepal en de tijd is echt voorbij gevlogen!

We zijn eerst ongeveer 1,5 dag in Kathmandu geweest en hebben toen vooral ons plan gemaakt voor de rest van de reis door Nepal. Via het hotel waar we logeerden in Kathmandu konden we een mooie trip naar Chitwan National Park boeken: 3 dagen, met overnachtingen, vervoer, eten en excursies. Het was echt super! Het eten was lekker, het personeel aardig en gezellig en de excursies ook top! De eerst dag zijn we 's middags naar het Elephant Breeding Centre geweest, daar was net 8 dagen daarvoor een tweeling geboren en dat is echt heel bijzonder bij olifanten, in Nepal was het in ieder geval de eerste tweeling ooit. 's Avonds zijn we naar een volksdans optreden geweest, leuk! De volgende dag zijn we echt de jungle in geweest. Eerst gingen we met een lange uitgeholde boomstam over de rivier varen, lekker wiebelig! We hebben een ijsvogel gezien, heel fel gekleurd, maar helaas geen krokodillen. Na ongeveer 30 minuten varen gingen we de boot weer uit (houten kont!) en terug lopen door de jungle en dan hopelijk onderweg nog dieren zien. En als we een neushoorn tegen zouden komen moesten we ergens de boom in klimmen, want die houden niet zo van junglewalkers, hmmm... Wat we onderweg gezien hebben: cottonbugs (rode kever achtige beestjes) en een kip! Yeah! 's Middags hebben we een jungletocht gemaakt op de rug van een olifant en toen wel wat gezien! Een mama-neushoorn met baby-neushoorn, echt supergaaf. Ze vinden het blijkbaar wel oke als je vanaf de olifant naar ze kijkt, want we konden heel dichtbij komen en ze bleven gewoon rustig staan. De volgende dag zijn we weer vertrokken uit Chitwan en doorgereisd naar Pokhara.
Wat we in Pokhara vooral hebben gedaan: relaxen! Lekker bij Boomerang (restaurantje) aan het meer in een luie stoel een boekje lezen. Bij aankomst had ik een nieuw boek gekocht (degene die ik van thuis had meegenomen was al uit, hij was echt heel leuk Ank! Thanks!). Aan het eind van de 6 dagen die we daar geweest zijn was ie uit. Verder hebben we daar een keer een bootje gehuurd en op het meer rondgedobberd, een mini-cursus manicure en pedicure gedaan (afspraken kunnen gemaakt worden vanaf half februari ;-), we zijn naar Devi's fall geweest (wij verwachten een mooie grote waterval, het stelde echt niks voor!) en we zijn naar de Peace Pagode bovenop een berg gelopen en van het uitzicht genoten. EN we hebben geparaglide! Dat was echt weer zo gaaf! In Tsjechie had ik al eens gedaan en dit stond echt hoog bovenaan het activiteitenlijstje voor Nepal. Het is net alsof je alles vanaf een hele hoge stoel bekijkt. Onder je is het net madurodam en je zweeft echt heel rustig door de lucht. Totaal 30 minuten gevlogen.
Gister hebben we weer gevlogen! Alleen dit keer in een vliegtuig: mountainflight. Het was superhelder en we konden de bergen echt heel goed zien! En die zijn echt hoog! Natuurlijk hebben we ook de hoogste gezien: Mount Everest! Wat ook heel gaaf was, was dat iedereen 2x naar voren mocht lopen naar de cockpit en dan kon je daar uit het grote raam kijken en dan kon je het helemaal goed zien. Zoiezo had iedereen een eigen raampje en we vlogen heen en weer zodat eerst de ene kant van het vliegtuig de bergen goed kon zien en daarna de andere kant. Verder hebben we de afgelopen dagen in Kathmandu alle belangrijke en bekende tempels/stupa's bezocht: Bouddhanath, Pashupati, Swayambunath en Durbar Square. We hebben de stukken tussen de tempels lekker gelopen, want dat kan hier makkelijk, omdat we hier op straat niet constant worden aangesproken (zoals in India), heerlijk rustig!

Morgen vliegen we naar Thailand! Naar Chiang Mai! Zin in!

Jinske heeft heel hard haar best gedaan om alle foto's weer online te krijgen en uiteindelijk (internet is heeeeel traag hier) is het gelukt, dus vergeet zeker niet op: http://www.picasaweb.google.com/jinskeverpalen te kijken!

• 24 November 2008 - 15:56

Jennie:

Het klinkt allemaal weer jaloersmakend hoor! Geweldig wat een avontuur. En....een houten kont in een uitgeholde boomstam is wel erg toepasselijk :)

• 24 November 2008 - 18:21

Mark:

Hey San,

Onze wereldreiziger brengt weer een verslag uit:D Gelukkig vermaak je je en maak je nieuwe dingen mee, dat zal wel voor altijd bij blijven;) Hoop snel weer van je te horen en vermaak je nog.

• 24 November 2008 - 18:37

Regien:

Wat een avonturen weer. Vooral die kever. Jak!! Gelukkig werd het weer helemaal goedgemaakt door een lieftallige neushoornmoeder met kind. Werd je niet zeeziek op die olifant? Wat een prachtig plaatje van de Mount Everest. Nou meiden geniet ermaar weer van en tot mails.

• 24 November 2008 - 18:56

Debbie:

Hé San,

Ik ben jaloers!! Wat gaaf allemaal zeg. Zie het al helemaal voor me: jullie klaar om in een boom te klimmen als jullie een neushoorn tegen zouden komen en dan zie je een kever ;)
    Geniet ervan en goede reis naar Thailand!

Xx

• 24 November 2008 - 19:28

Anke:

Hey San,
    Jeetje, wat heb je weer een super verhaal geschreven en dus nog mooier, meegemaakt!!! Ik dacht altijd, zo ver weg op vakantie of rondtrekken is niets voor mij, maar als ik je verhalen zo lees lijkt het me toch echt wel super, super gaaf!! Zeker van die safari's!! KLijkt me super om zo dicht bij dieren als olifanten of neushoorns te staan!! Op die foto's ziet het er ook echt allemaal even gaaf uit!!
    Ik wil die pedicure wel bij je boeken, ben ik de eerste?!?! Haha!! Heerlijk!! Mooi zo dat het een leuk boek was, lekker vrouwenboek zonder nadenken haha!! Ik kijk weer uit naar je volgende verhaaltje!!
    Kus Anke

• 25 November 2008 - 11:06

Marjolein:

gaaaaaaf!! echt super om op een olifant te zitten! en dat paraglyden lijkt me ook wel wat zeg...
    veel plzr in thailand!
    kuss

• 25 November 2008 - 19:32

Ria:

hoi sandra ik heb weer genoten van je verslag morgen ga ik het noch een keer lezen ik ook al de foto,s noch eens gekeken maar wat maken jullie een hoop mee en ik geniet op afstand mee nou meiden heel veel liefs uit stavenisse en dat jullie noch maar veel mooien dingen mogen zien doeiiiiiiiiiiiiiii

• 26 November 2008 - 07:38

Marion Van Kleef:

Hallo Sandra,

Ontzettend leuk om je reisverslag te lezen en zo te kunnen volgen waar je bent en wat je beleeft. Als ik dit lees had ik maar al te graag meegewild. Geniet lekker groetjes voor jou en je vriendin.