Scooters, Emmertjes en Tijgers! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sandra Buijing - WaarBenJij.nu Scooters, Emmertjes en Tijgers! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sandra Buijing - WaarBenJij.nu

Scooters, Emmertjes en Tijgers!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

05 Januari 2009 | Thailand, Chiang Mai

Eerst: GELUKKIG NIEUWJAAR allemaal!

Eindelijk weer een berichtje! Ik had een paar dagen geleden al een keer een heel verhaal getypt, ik klik op bewaren, en.... de site loopt vast! Grrrr, computers!

Laatste keer vertelde ik dat we de volgende dag vroeg onze bedden uit moesten om naar Borobudur te gaan. (Dat is echt al lang geleden zeg! Even in m'n dagboek kijken: 18 dec.). Dat vroege opstaan was helemaal de moeite waard, want de tempel was echt heel gaaf. Heel anders dan andere tempels. Die middag zijn we met de bus naar Bali gegaan, een laaaaaange rit: 20u ongeveer. De volgende ochtend kwamen we daar aan in Kuta. Kuta is DE toeristische plaats op Bali en we zijn daar dus ook weer snel weggegaan. We hebben die dag scooters geregeld en zijn de volgende ochtend vertrokken voor onze 6-daagse scootertour!! De eerste dag zijn we van Kuta naar Amed gereden. Het werd nog even spannend of de eigenaar van de scooters ze wel echt aan ons wilde verhuren toen ik erop probeerde te rijden. Nog nooit gedaan! Dus ik gaf gas, schoot naar voren, kneep keihard in m'n rem en dat nog een keer! Scooterkneusje, Haha! We hebben 'm gerust weten te stellen en nog geen minuut later had ik t onder de knie. (Rustig! je gas opentrekken). Na ongeveer 90 km rijden waren we in Amed. Daar een mooi bungalowresort uitgezocht direct aan het strand! De volgende dag hebben we daar lekker gelegen en gesnorkeld. Supermooi koraal en allemaal gekleurde visjes onderwater, heel gaaf! De dag erna zijn we verder gereden naar Lovina. Daar zijn we een paar dagen gebleven en hebben daar ook kerst gevierd. De eerste dag zijn we met een vissersbootje gaan varen, op zoek naar dolfijnen. Die vissersbootjes die ze daar hebben zijn echt apart, ze noemen 't catamarans, maar daar lijken ze helemaal niet op. Het zijn eigenlijk meer hele smalle bootjes met zij'wielen'. Best spannend: zou dat niet omslaan... Nee hoor, harstikke stevig, één klein nadeeltje: je wordt wel klets nat! Na een paar minuten hadden we de eerste golf al over ons heen en na 2 uur varen waren we echt doorweekt! Haha! We hadden pech: geen dolfijnen gezien :( De andere dag (eerste kerstdag) zijn we gaan snorkelen bij een eilandje dat Mengajan heet. Met de tour gingen nog twee andere Nederlanders: Mike en Karen mee, supergezellig! Weer heel mooi koraal en allemaal gekleurde visjes. Lekker lang met m'n neus in het water gelegen en rondgedobberd. Aan het eind van de middag zijn we nog bij Mike en Karen in hun villa (!) wat gaan drinken. Als je nog een keer een leuk vakantiehuisje zoekt.... Voor 's avonds hadden we een kerstdiner gereserveerd bij een restaurantje. Helaas viel 't eten een beetje tegen.... De volgende dag hebben we dat goed gemaakt! We zijn eerst teruggereden naar Kuta, hebben onze scooters daar weer ingeleverd, zijn op zoek gegaan naar nieuwe bikini's (hadden we bedacht als kerstcadeautje voor elkaar, slim he?), maar helaas niet geslaagd en toen uit eten bij BooBoo's. We hadden daar al eerder gegeten, dus we wisten dat t goed was en helemaal goed was t toetje: chocoladetaart! Jammie!

De 27e zijn we van Bali naar Kuala Lumpur gevlogen, daar hadden we een dagje een tussenstop, om de volgende dag verder te vliegen naar Ko Samui, Thailand! Ons dagje Kuala Lumpur was lekker luxe: we moesten kiezen: duur hotel vlakbij het vliegveld met gratis vervoer of duur vervoer naar de stad en daar een goedkoop guesthouse. De keuze was snel gemaakt!
De 28e zijn we dus aangekomen in Thailand. Vanaf Ko Samui zijn we met de boot naar Ko Phangan gevaren en daar met een busje naar ons strandhuisje gegaan. Het plan was om daar met onze nieuwe tijdschriftjes lekker bruin te bakken in de zon, maar t was bewolkt! Jammer! Helaas niet extra bruin geworden dus. We hebben op Ko Phangan lekker rustig aan gedaan. Met oud&nieuw zijn we naar de Full Moon Party gegaan! 'T was dan wel geen volle maan, er was wel feest! 1000en mensen op het strand! En daar ging 't mis: ik liep achter Jins aan door de mensenmassa heen, er kwamen twee brede mannen tussen ons lopen, ze sloegen linksaf en ik zag Jins nergens meer! Shit! Eerst op een stoel geklommen in de hoop dat Jins me zou zien of ik haar, geen succes... Toen maar richting 't barretje lopen waar we naar op weg waren (daar zou leuke muziek zijn). Ik was net 20m onderweg en ineens vliegt Jins om me heen: gevonden! Gelukkig! Dat de muziek leuk was klopte. We hebben de hele avond lekker bij de Drop-Inn Bar gedanst. We hebben nog een stel Ieren ontmoet en van hun die prachtige brillen gekregen (zie foto's). Als je een dorstig typje bent zit je daar trouwens goed: drinken wordt niet geserveerd in glazen, maar in emmertjes! Hoef je tenminste niet zo vaak heen en weer naar de bar, handig!
Nieuwjaarsdag lekker uitgeslapen en 's avonds genoten van een heerlijke (soms ook wel een beetje pijnlijke) Thaise massage! Een uur lang wordt je gekneed, dubbelgevouwen, uitgerekt en zelfs geslagen voor 5 euro! En dat is nog lekker ook!
De volgende dag tijd voor weer wat actie: workshop Thais koken. Dat was echt heel leuk. Er deden nog een jongen en een meisje mee en met z'n vieren moesten we drie gerechten uitzoeken die we gingen maken. Het werden: loempia's, een curry naar keuze en een een Thaise soep. Ik heb Massaman curry gemaakt: superlekker!. De recepten hebben we meegekregen dus thuis zeker nog eens maken!

3 Januari zijn we weer verder gereisd. Eerst met de boot terug naar Ko Samui en toen via Bangkok naar Chiang Mai gevlogen. Daar zijn we nu nog steeds. Gister hebben we een aantal tempels bekeken en zijn we naar de Sunday-Walking-Street-Market geweest. Straten vol met kraampjes met van alles en nog wat. Je wordt er echt heel hebberig van! Hele leuke souvenirs gekocht!
Vandaag zijn we tijgers wezen knuffelen! Zo gaaf! Je kon kiezen welke leeftijd je wilde, wij hadden die van 3-4 maanden. Dan denk je die zijn nog best klein, maar ze waren al een stuk groter dan ik verwacht had (formaat labrador)! We mochten samen 15 minuten in het hok om ze te aaien en foto's te maken. Die 15 minuten zijn denk wel 25-30 minuten geworden. En we hadden mazzel want t eerste kwartier waren wij de enige in het hok! We kwamen erachter dat dat best uniek was, want na ongeveer 15 minuten kwamen er iets van 6 mensen tegelijk bij en ook bij andere hokken zaten er altijd wel 6 mensen tegelijk in.

Straks gaan we onze lenigheid op de proef stellen: yogales!

Voor de foto's: www.picasaweb.google.com/jinskeverpalen
Er staan er veel op! Veel kijkplezier!

• 05 Januari 2009 - 08:48

Esther Kerver:

Jullie twee ook een gelukkig nieuwjaar

weer een top verhaal en onwijze leuke foto's apart hoor kerst en oud en nieuw daar te vieren.
    Nou San geniet er nog van je bent zo weer thuis nu (gelukkig voor sander) dikke kus esther

• 05 Januari 2009 - 09:39

Anja Wensveen:

Hallo meiden,

Jullie ook een heel gelukkig nieuwjaar!
    Mooie foto's weer, echt leuk met die tijgers!
    Succes met de yogales!

groetjes Anja

• 05 Januari 2009 - 11:36

Jennie:

Jullie ook natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar!
    Wat een geweldig verhaal weer en wat zal dat straks saai zijn hier in Nederland ;)

groetjes vanuit een heeel erg koud Lekkerkerk

• 05 Januari 2009 - 14:26

Cora:

Jullie ook allereerst een heel goed 2009! Wat een belevenissen weer zeg! Heerlijk om te lezen.
    Ga zo door.

Groetjes van ons drietjes.

• 05 Januari 2009 - 19:50

Remco:

Hallo meiden,

Ik wens jullie al het goede en een gezond 2009!! en natuurlijk heel veel avontuur en reisplezier.

Gr Remco

• 06 Januari 2009 - 19:25

Elly Kerver:

hallo sandra ,
    we hebben je verslag gelezen, fijn dat julie het zo gezellig hebben samen,
    noch een fijne vakantie en groetjes van
    elly wendy en nel

• 09 Januari 2009 - 18:16

Regien:

Het mag nog: wij wensen jullie een heel gelukkig Nieuwjaar. Het begin was voor jullie natuurlijk heel super en bijzonder: een nieuwjaarsbeachparty en Tijgers aaien. Ze lagen er wel erg lief bij. In het wild zijn ze waarschijnlijk wel anders. Erg gaaf. Geniet er nog van want de tijd gaat nu wel heel snel. Groetjes Regien en Ton

• 10 Januari 2009 - 08:13

Alexander En Marleyn Molendijk:

Groetjes van jullie buren!

Marleyn en Alex.

• 11 Januari 2009 - 19:46

Marjolein:

gaaf joh!!
    benieuwd hoe die jogales was! kuss